Vier generaties
De geschiedenis van Wyns Drinks Service start in 1905. August, overgrootvader van de huidige zaakvoerder Ronny, deed de eerste stappen in de drankenwereld. Dat deed hij door tafelbier op flessen te trekken.
In 1938 nam zoon René het roer over. Hij stuurde in de jaren zestig de zaak in de richting van aan- en verkoop van dranken. In 1967 verscheen met Freddy de derde generatie op het toneel. De vader van de huidige zaakvoerder nam in 1975 de eerste werknemer in dienst. Het familiebedrijf groeide gestadig: de eenmanszaak werd een N.V. Q
De jaren tachtig brachten drie bijkomende medewerkers op de loonlijst.Volledig volgens de traditie, sprong de microbe over van vader op zoon. In 1988 versterkte Ronny de rangen als afgestudeerde boekhouder.
Het bedrijf groeide onder de dynamische leiding van Freddy flink uit. Het personeelsbestand dikte aan tot vijfentwintig mensen. Op de oude site in Borredam was jammer genoeg geen uitbreiding mogelijk. Daarom werd ze in 1996 verlaten.
Wyns Drinks Service vestigde zich op de huidige locatie aan de Kerkstraat in Ternat. Daar verrezen een grote opslagruimte, bureaus en een drankendiscount, samen goed voor enkele duizenden vierkante meters.
In 2005 nam Ronny de scepter over. Hij was intussen goed ingewerkt. Natuurlijk werd de ervaring van vader Freddy niet overboord gegooid.
Ook zus Tanja deed intussen haar intrede in de zaak als logistiek medewerker. Hiermee versterkt de familiale stempel op het bedrijf nog meer. Met een jaaromzet van 9 miljoen euro biedt Wyns de grote spelers op de markt succesvol het hoofd. De typische troeven van een familiebedrijf vormen een sterk commercieel wapen tegen de uitbreidingsdrang van de producenten/verdelers
Vertrouwensband
Het familiale karakter van Wyns Drinks Service is onze grote troef. Herkenbaarheid, betrouwbaarheid, persoonlijk contact: daar steunen wij op. De hechte band met onze klanten hebben we voor op de concurrentie.
Trouwe klanten onderhandelen rechtstreeks met de zaakvoerders. Zo was het honderd jaar geleden en zo is het nu nog altijd. Dat schept vertrouwen.
Voor dat vertrouwen geven we veel terug. Wij verzekeren onze trouwe klanten een flexibele service. Wie ’s morgens bestelt, krijgt dezelfde dag nog zijn levering.
Ervaring
Honderd jaar veeg je niet zomaar van tafel. Het staat voor een pak ervaring. Die gebruiken we in alle lagen van het bedrijf.
Van verkoper tot transporteur: iedereen profiteert van de aanwezige knowhow. Zodat de beste producten op de beste manier geleverd worden.
We kennen de horecamarkt door en door. Onze klanten profiteren hier maximaal van. Onervaren starters kunnen op onze goede raad rekenen.
Moderniseren
Met alle troeven van het familiale bedrijf moeten we onze marktpositie nog kunnen verstevigen. We zijn dan ook van plan ons groeipotentieel volledig aan te boren.
Maar we doen dat doordacht: volledig in lijn met ons degelijke imago. Risico’s staan niet in het woordenboek van een honderdjarige. Beredeneerd investeren is de boodschap.
Een verdere groei mag de service en loyaliteit aan onze trouwe klanten nooit in de weg staan. Samen met hen werden we honderd jaar. En samen met hen willen we nog veel ouder worden.